Saturday, October 10, 2009

BACARIA SUKA-DUKA

nama aku NORME hASLIDA BINTI MAH HASSAN. aku dilahirkan di KAMPUNG PONDOK JAMBU MERAH, MELOR pada 20 OGOS 1983.

ADIK BERADIK

aku ada 10 ORANG ADIK BERADIK. tp berlainan AYAH DAN IBU. adik beradik SEIBU SEBAPA aku cuma 3 ORANG JER.... aku anak SULONG. dan 2 ORANG adik aku tu LAKI-LAKI. adik beradik SEBAPA aku ada 4 ORANG. 2 LAKI2, 2 POMPUAN. adik beradik SEIBU lak ada 3 ORANG. tp ALHAMDULILLAH, dalam sekampung tu, hanya kuaga kami je yang ada adik beradik macam ni dan kami SANGAT MESRA seperti adik beradik sebenar.


RAZALAN BIN MAH HASSAN
ROHANA BINTI MAH HASSAN
ROSILAH BINTI MAH HASSAN
ROZMI BIN MAH HASSAN
TENGKU BAIZURA BINTI TENGKU HAMZAH
TENGKU HASBANI BIN TENGKU HAMZAH
SITI NOR BINTI ALI
NORME HASLIDA BINTI MAH HASSAN
AHMAD FAIZAL ALWIE BIN MAH HASSAN
MOHD KHAIRUL ANUAR BIN MAH HASSAN

ni la nama adik beradik aku.

SEKOLAH

masa tabika aku sekolah kat TABIKA KUBANG TIN. nak habiskan setahun sekolah kat tabika tu, aku ada 2 buah basikal. memandangkan aku ni besar, xsesuai ngan basikal untuk budak umur 6 tahun.. so nak p sekolah punya pasal terpaksa la mak ayah aku beli. masuk darjah satu, aku sekolah kat SEKOLAH KEBANGSAAN MELOR. after that primary skul, aku sekolah kat SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN MELOR until form 5 and aku pergi lak SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN BUKIT JAWA, selama 2 tahun. lower 6 and upper 6. lps tau result STPM, aku blh masuk U. aku dapat UNIVERSITI UTARA MALAYSIA, dalam kos TEKNOLOGI MAKLUMAT yang sedikit pun xde dalam kepala otak aku. dan aku lansung xminat. dah la masa tu aku buta IT. masuk kelas komputer kat sekolah aku pergi kelas lain. tp ALHAMDULILLAH, sepanjang aku bljr di U, aku xpenah pun repeat. dengan ikhlas aku gtaw. masa tu aku masuk u bukan sebab aku nak belajar, tp aku nak amik hati orang tua aku yang teramat sangat gumbira apabila tahu aku blh masuk u. maklum la, anak pertama yang boleh jejak kaki kat menara gading. masa p antar aku pun punya la, 2 buah kete. tp yang paling sedih, arwah ayah xsempat tengok aku konvo. dan masa konvo hanya mak aku, husband aku and anak aku yang umur 2 bulan lebih je yang datang. sedih gak..... adik beradik aku semua keje. nak buat mcm mana? tp kegembiraan yang aku rasai xdapat dikongsi bersama ahli kuaga yang lain. tp ALHAMDULILLAH, aku dah berjaya menamatkan pengajian.

HUSBAND

setelah 5 tahun kami saling mengenali, dan berbagai dugaan yang aku harungi. akhirnya kami selamat diijab kabulkan. kini rumah tangga kami aman bahagia. kalau ada sikit2 missunderstanding tu, biasa la. sedangkan lidah lagi tergigit, ni kan pula suami isteri. abang aku keje kat kem desa pahlawan as drebar kepada MTO. MAT TERAP.... abang aku asal orang GUNUNG.


ANAK-ANAK

rumah tangga kami sangat bahagia apabila kami dikurniakan seorang puteri yang diberi nama NUR DAMIA BAQTISHA yang sekarang berumur 2 tahun 10 bulan.


anak kedua lak baru nak masuk 10 bulan. baby boy. nama dia AHMAD SYAFIQ DANISH. baby ni bulat kit. kata orang, LIKE MOTHER,LIKE SON.



ok la dulu, aku akan sambung citer aku ni di lain episod coz perut aku dah berbunyi. so, xleh nak karang la... kena nasi kak wok sebungkus baru sedap duduk ni. hihihi.....

No comments:

Post a Comment