Wednesday, November 11, 2009

KASIHNYA IBU (12/11/2009)


KASIHNYA IBU

MEMBAWA KE SYURGA

KASIHNYA SAUDARA

MASA BERADA


BERKORBAN RAGA

RELA BINASA

BERKORBAN NYAWA

TANDA KASIHNYA


KASIHNYA AYAH

SANGGUPKAH BERPISAH

DAN KASIH ANAKNYA

BERKORBAN NYAWA


BIAR PUN JIWA

AKAN TERSIKSA

IKHLAS DAN RELA

ASAL KAU BAHAGIA.


*** lagu ni aku tujukan khas buat insan tersayang yang bernama SEBARIAH BIN CHE KOB.


HAPPY BIRTHDAY MUM!

Ni masa adik graduasi kat MRSM Jeli.

Dikesempatan ini, izinkan aku mengucapkan Selamat Hari Lahir buat ibuku tersayang. Pengorbanan yang diberikan oleh beliau tiada tandingannya. bagi aku, bukan setakat aku dia asuh dan didik, hingga kini giliran anak2 aku pula. Walau beliau tidak berpendidikan sepertimana ibu orang lain, namun sikap tegas dan garang beliau la menjadikan aku seorang insan yang berilmu hingga ke menara gading.



Akhir sekali, segala jasa dan pengorbanan beliau akan aku sematkan di hati dan jadikan sikap beliau sebagai panduan untuk aku mendidik anak-anak aku.

1 comment: